46. ročník International Motor Symposium – 14. až 16. mája 2025 vo Viedni

2025-01-24

Či už ide o osobné autá, úžitkové vozidlá, lode alebo lietadlá, globálny priemysel mobility sa v súčasnosti mení rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. Na jednej strane tradiční výrobcovia čelia veľkým výzvam s novými technológiami, na druhej strane mladé spoločnosti prinášajú závan čerstvého vzduchu do pohonných systémov, palív a globálnej spolupráce. Viac ako 300 odborníkov z celého sveta predstaví najnovší vývoj a technologické trendy v oblasti motorových vozidiel, letectva aj lodnej dopravy na 46. medzinárodnom sympóziu, ktoré sa uskutoční od 14. do 16. mája 2025 v paláci Hofburg vo Viedni.

„Existuje viac ako jedno riešenie na ceste k bezemisnej budúcnosti?“  Touto otázkou sa bude na otvorení sympózia zaoberať Matias Giannini, generálny riaditeľ spoločnosti Horse Powertrain (Londýn), nového výrobcu kompaktných pohonných jednotiek. Vedie spoločný podnik založený spoločnosťami Geely (Čína), Renault (Francúzsko) a Aramco (Saudská Arábia) s cieľom dodávať pohonné jednotky pozostávajúce zo spaľovacích motorov a kompaktných hybridných pohonných systémov v modulárnom dizajne pre široké spektrum vozidiel a výrobcov.

Na plenárnych zasadnutiach vystúpia aj: viceprezident a technologický riaditeľ výrobcu systémov vstrekovania paliva PHINIA (USA) Todd Anderson; člen predstavenstva spoločnosti Volkswagen Kai Grünitz; generálny riaditeľ skupiny ZF (Friedrichshafen) Holger Klein; generálny riaditeľ Bosch Markus Heyn; viceprezident Electrified Drive Systems Mercedes Benz (Stuttgart) Torsten Eder a člen predstavenstva MAN Trucks & Bus pre výskum a vývoj (Mníchov) Frederik Zohm.

„Sme radi, že môžeme vo Viedni privítať odborníkov s rozhodovacou právomocou s bohatými vedomosťami a skúsenosťami z OEM a dodávateľského sektora,“ hovorí profesor Bernhard Geringer, predseda predstavenstva Rakúskej spoločnosti  automobilových inžinierov ​​(ÖVK), ktorá je organizátorom sympózia.

„Výrobcovia automobilov na celom svete v súčasnosti ustupujú od vývoja vlastných motorov a pohonných jednotiek. Hotové kompaktné pohonné jednotky od spoločností ako napr. Horse Powertrain sú preto čoraz dôležitejšie,“ vysvetľuje Geringer s odkazom na jeden z mnohých trendov, o ktorých sa bude na podujatí diskutovať a dodáva: „Rozširovač rozsahu (REEV), bol napríklad pred 10 rokmi veľkou témou elektrických vozidiel, ale potom zmizol zo scény. Teraz však vidíme, že REEV na trhu elektromobilov opäť stúpa.

Úžitkové vozidlá: preteky ešte nie sú rozhodnuté

Významný priestor v programe konferencie dostanú tento rok pohonné systémy pre nákladné autá a autobusy, od elektrických riešení pre lokálnu distribučnú dopravu a mestské autobusy až po veľké spaľovacie motory pre diaľkovú dopravu. Napríklad americký výrobca motorov Cummins predstaví 6,7-litrový vodíkový motor s priamym vstrekovaním, zatiaľ čo Volvo predstaví koncept 17-litrového vodíkového spaľovacieho motora s nízkotlakovým priamym vstrekovaním pre ťažké úžitkové vozidlá. MAN predstaví motor V12 so zdvihovým objemom 30 litrov, ktorý je určený na dosiahnutie rovnováhy medzi udržateľnosťou, hospodárnosťou a výhodami pre zákazníkov. Je pravdepodobné, že megamotor sa bude používať skôr v železničnom a námornom sektore ako v úžitkových vozidlách. Počas trojdňovej konferencie bude predstavené aj „robustné vozidlo s palivovými článkami pre prostredie baníctva a stavebníctva“, ako aj rôzne možnosti využitia kvapalného vodíka. Aktuálny ročník sympózia bude zatiaľ najrozsiahlejší. Nebude sa zaoberať len
veľkoobjemovými pohonnými systémami pre cestné vozidlá, plavidlá či koľajovú dopravu, ale aj ľahkými, rýchlymi či ekologickými pohonmi určenými pre športové využitie – oblasť poweršportu. Rakúsko-kanadská spoločnosť BRP-Rotax poskytne pohľad na svoje nové koncepty elektrického a hybridného pohonu. Lamborghini ukáže svoj vysokootáčkový biturbo hybridný motor V8 a Porsche, svoju hybridizáciu 911 a nový šesťvalcový motor typu boxer.

Celý program sympózia nájdete tu:

https://wiener-motorensymposium.at/en/programme/technical-programme

O Rakúskej spoločnosti automobilových inžinierov

Rakúska spoločnosť automobilových inžinierov (ÖVK) bola založená v roku 1985 a má 750 radových členov. Jeho cieľom je podporovať užitočnú aplikáciu automobilového inžinierstva. ÖVK organizuje vedecké podujatia v snahe zvýšiť a podporiť úroveň vedomostí medzi strojárskymi odborníkmi a inými relevantnými cieľovými skupinami. Podujatie „International Motor Symposium“inicioval profesor Hans Peter Lenz a prvýkrát sa uskutočnilo v roku 1979. ÖVK ho organizuje od roku 1985. Od roku 2017 je predsedom ÖVK profesor Dr Bernhard Geringer.

aktuálne vydanie

Nasledujúce vydanie:
Uzávierka: 16.2.2025
Vychádza: 3.3.2025